Hmm

Nu har jag typ triggat upp mig själv.. Angående ventilationen här.. Så har mailat till miljönämnden om mina frågor då ordförande i styrelsen verkar efterbliven..
Hoppas få svar på mina frågor snart!
Mailet:
Hej.
Jag har en fundering ang ventilation och drag när man bor i en bostadsrätt. Är det föreningens ansvar att den kontrolleras/fungerar som den ska? Vi har frågat ordförande om en list till ytterdörren när vi flyttade in här för snart ett år sen. Listen hängde löst/satt dåligt. Men ingenting har hänt, och vi har köpt olika lister och testat men det drar vilket som. Ibland har det varit ett sådant tryck att jag inte fått upp ytterdörren, 2 gånger har jag fått ringa efter hjälp. Det sitter ventilationer ovanför fönsterna, och dom drar speciellt det i Vårat sovrum. Det hörs så att man störs av det. Jag städar ihjäl mig här hemma men det är damm direkt i princip, kan det ha med ventilationen att göra? Min bebis på 6 månader är i princip rosslig och har tungt att andas till och från, kan det vara tex något pga luften/ventilationen?
Läste nånstans på internet att det ska sitta info i trapphus om ventilation och när den är kontrollerad stämmer det? Bifogar den "lapp" som satt i Vårat trapphus bl.a. Stod det att ventilation då 2008 inte var godkänd och att radonmätning inte är gjord.
Hoppas jag kan få svar på mina frågor hur jag ska gå till väga. Med vänlig hälsning,

Så ja :)
Blev aldrig någon promenad och inget uppackande av Ulla bulla grejer. Men däremot kom Becka på fika/prat besök :)

Hoppas jag kan somna nu, är lite uppe i varv..
Imorgon ska jag gå över till ordförande och se vad han har att säga :D

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback