Nämen

Idag fick vårdcentralen telefonisten höra ett och annat! Jävla idioter. Patientnämnden ska det ringas till imorgon bitti.
Fick efter många om och men en läkartid (man måste vara mer än döende för att få en läkartid på bagaregatan) Och fick träffa en annan läkare. Så 7 rör blod, urinprover och så lungröntgen på onsdag... Äntligen tar dom prover på en.
Inte bara ett svar: det är musklerna du har ont i, ät Ipren....
Det är hemskt att läkarvården inte tar en på allvar. Helt sjukt. Vem ska man våga lita på. Inte ens läkarna längre. Alla säger olika.
Tänker på dom människor som mår dåligt/är sjuka och inte vågar tala för sig?? Dom lär ju knappast få någon hjälp. För man måste överdriva för att få en läkartid. Idag tog det 30 min i telefon att få en tid, och nonchalant bemött. Nej du ska inte ha läkartid, gå till sjukgymnasten. Du har obt i musklerna inte i körtlarna.. jasså sa jag vem är du och kan bedöma det? Du har varit ofta här på vc ser jag.. Ja konstigt eftersom jag aldrig får någon hjälp/utredning!
Ok du får en läkartid men då avbokar jag din tid hos sjukgymnasten imorgon!!? Visste fan inte om jag skulle skratta eller gråta då, som om receptionist (eller sjuksköterska?) jäveln har nåt att bestämma angående det. Nej. Och hon nonchalant frågar varför jag gråter.. Ja jag gör det när jag blir upprörd, och för att jag är orolig efter som jag inte mår bra och har ont. Alltså.
Så nu har jag gnällt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback