Utkast: Carl-Einar har ...

Carl-Einar har skrivit denna text, den beskriver just det jag känner, tidigare har känt och kommer förmodligen att känna.. För livet är just så... outgrundligt..

Just idag som jag behövde dig mer än någonsin.
Just idag ville jag inte brista.
Just idag sprack jag.
Min ballong har gått sönder.
Något i mig med den.
Jag blåste upp den för hårt.
Med drömmar, hopp och min längtan
efter att få tillhöra någon.
Att jag skulle få vara nära någon.
Att någon skulle vilja vara nära mig.
Idag sprack min ballong.
Ledsen som ett barn är jag nu.
Nyss flög jag i himlen.
Nu ligger jag trasig mot asfalten,
för andra att trampa på,
utan att ens bli sedd.
Aldrig kommer jag att flyga.
Aldrig mer bli uppblåst.
Aldrig mer hel.
En trasig ballong.
En asfaltsång.
En sprucken röst i vinden.


Håller med dig Marko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback